Beschrijving doel
In aansluiting op de visie op dienstverlening van 2015 is het ons doel om de dienstverlening rondom levensgebeurtenissen zo gastvrij en op maat mogelijk in te richten. Voor levensgebeurtenissen zoals de aangifte van een geboorte en de aanvraag rijbewijs is de Zwolse inwoner verplicht om met ons zaken te doen. Dat verplicht ons om het voor hen gemakkelijk, begrijpelijk en aangenaam te maken. De inwoner vraagt steeds meer om digitale dienstverlening en verwacht daarbij kwaliteit zoals bijvoorbeeld Bol.com die levert. Onze processen zijn complexer en onze middelen voor innovatie zijn beperkt, dus we zullen dit niveau van digitale dienstverlening niet snel kunnen benaderen. Dat neemt niet weg dat wij blijven investeren in het digitale kanaal (met name via het samenwerkingsverband Dimpact) en daarmee blijven we werken aan de digitale transitie, zoals prominent genoemd in het coalitieakkoord 2018-2022. Verder zetten we in op digitale toegankelijkheid; iedereen moet onze digitale uitingen kunnen gebruiken en begrijpen. Een aantal ontwikkelingen vraagt de komende jaren onze aandacht:
We werken ook aan de herijking van onze dienstverlening. Bij de Perspectiefnota 2021-2024 komen we met een eerste doorkijk naar de ontwikkelingen en hoe we daar verder op willen reageren. |
Criteria
We zijn gastvrij en leveren dienstverlening op maat, zodanig dat:
|
Indicatoren
Kaderstellende nota('s)
Portefeuillehouder(s)
Peter Snijders |